Persoonlijk Rome PRO

programma’s rond eigentijdse thema’s in de Eeuwige Stad

Persoonlijk Rome PRO

Voor nieuwe ideeën, inzichten en inspiratie is het goed om afstand te nemen van de tredmolen van alledag. Maar afzondering alleen is niet genoeg: er is ook prikkelende input nodig. En dat biedt Rome.

Persoonlijk Rome Pro biedt bijzondere programma’s voor bedrijven en organisaties. De geschiedenis en cultuur van Rome worden gebruikt als rijke inspiratiebron voor reflecties over eigentijdse thema’s – in het prachtige decor van de stad.
Rome is relevant - ook voor uw organisatie.

Sandrina Bokhorst
Persoonlijk Rome PRO
Tevreden opdrachtgevers
Ik wil meer weten
Heroriëntering door Rome

Rome is meer dan een verzameling prachtige gebouwen: de stad is een opeenstapeling van betekenissen die inwoners en buitenstaanders in de loop van de eeuwen eraan toegekend hebben. Tijdens haar lange geschiedenis bevond Rome zich steeds in het brandpunt van macht, ideeën en overtuigingen. Talloze historische monumenten overal in de stad getuigen daarvan. De oude Romeinen legden de basis voor een wereldrijk dat tot op de dag van vandaag invloed heeft. De omstandigheden veranderen en de stad past zichzelf daarop aan, op basis van dat rijke verleden. Dat is allemaal mensenwerk: een optelsom van ambities, visies, passies, vernuft, inzicht, doorzettingsvermogen, geloof en creativiteit hebben de stad gevormd. Dat levert vele verhalen op. Tijdens onze programma’s gebruiken we deze verhalen om eigentijdse vraagstukken te illustreren of te spiegelen.

Ook uw organisatie is een optelsom van geschiedenis, inzicht, passie en aansluiting bij de wereld om u heen. Daarom is Rome een ideale bestemming om met uw bedrijfsreis een ervaring te creëren die inspiratie geeft voor de toekomst van de organisatie en haar medewerkers.

Veranderende wereld

Vele organisaties zien dat de wereld waarin ze werkzaam zijn snel verandert. De vraag is: waar staan we in die veranderende wereld, of liever gezegd: hoe bewegen we? De Persoonlijk Rome PRO programma’s en modules helpen een bewustwordingsproces op gang te brengen, geven nieuwe handvatten en werken om een nieuwe visie gemeenschappelijk te maken.

Thema’s

Thema’s die je in Rome in vele hoedanigheden kan bekijken:

  • strategie en toekomstvisie
  • teamwerk en relaties
  • passie en motivatie
  • ambitie en verantwoordelijkheid
  • identiteit en communicatie
themas in Rome
Hoe zien de PRO-programma’s eruit?

Het programma bestaat uit themagerichte wandelingen (‘awareness walks’), presentaties en/of activiteiten in Rome die vertellen over actuele thema’s van ontwikkeling van mens en bedrijf in een historische context. Vanuit dit ongewone perspectief horen de deelnemers creatieve, spannende en verrassende verhalen waarmee ze de monumenten en de historische omgeving met andere ogen gaan bekijken. Zo komt een bewustwordingsproces op gang dat kan groeien tot een nieuwe visie op de vraagstukken van mens en de organisatie.

De wandelingen worden verzorgd door onze gespecialiseerde Rome-moderatoren. Zij dagen de deelnemers direct uit tot reflectie en interactie. Dat kan aanleiding geven tot een uitgebreidere uitwerking in de vorm van een discussiebijeenkomst, workshop, training of een combinatie, onder uw of onze leiding. In Rome zijn voor dergelijke sessies vele inspirerende en prachtige unieke locaties te vinden.

Verdieping en ontspanning

In een meerdaags programma is ook voldoende ruimte voor de ontspannende activiteiten die je in Rome kunt ondernemen. Dat kan alles zijn van fietsen en scooteren, tot proeverijen, speciale bezoeken, ontmoetingen, uitgaan en natuurlijk heel lekker eten. De PRO-programma’s bieden daarmee een unieke combinatie van verdieping, ontspanning, onderlinge verbinding, plezier en netwerken.

We kunnen meerdaagse programma’s opstellen waarin diverse thema’s aan bod komen, of we verwerken de thema’s in één dag of dagdeel, in overleg met u.

Voorbeelden van enkele awareness walks:
  • ‘Quick Scan Roman Style’: business tips van de Romeinen.
  • ‘Ikigai Rome’: een inspirerende dag lang rond de belangrijkste vragen van deze Japanse levensfilosofie.
  • ‘Een beeld van identiteit’. Nadenken over wie je bent en waar je voor staat aan de hand van 20 eeuwen Romeinse identiteit.
  • ‘Leiderschapslessen van de keizers’. Wat zeggen de keizers ons over (geslaagd) leiderschap?
  • ‘Markt, klant en communicatie’: Hoe kom je als professional aan je klanten/opdrachtgevers in een lastige markt waar de vraag steeds verandert? Deze relaties worden besproken in het licht van de kunstwereld in de 17e eeuw.
  • ‘Een team voor het leven’. De teamwork-formule van het onverslaanbare team van de machtige keizer Augustus en zijn handige vriend Marcus Agrippa.
  • ‘26 eeuwen transformatie’. Continuïteit en verandering zichtbaar in één van de stadswijken van Rome.
  • ‘De mens in het midden’ onderzoekt talenten en wat er voor nodig is om die uit te kunnen drukken.
Wat levert het op?
Voor wie is het?

De groepen kunnen variëren in grootte van 3 tot ca 20 personen. De programma’s worden standaard uitgevoerd in het Nederlands, Engels is mogelijk op aanvraag.

Informatie en aanvragen?

Bent u geïnteresseerd in onze unieke formule? Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Samen bespreken we de kaders, de thema’s die spelen, de duur van de reis en wensen. Persoonlijk Rome PRO doet u op basis daarvan een offerte voor een inhoudelijk programma.

Daarnaast leveren we een pakket met alle services als hotels, diners, activiteiten en vervoer.

Informatie aanvragen
Uw voornaam
Uw achternaam
Bedrijf
Uw email adres
Uw telefoonnummer
Uw vraag